بدترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ از نگاه متاکریتیک

وبسایت متاکریتیک به رسم هرساله ۱۰ مورد از بدترین بازی‌های سال را براساس نمرات اختصاص داده شده در فهرستی معرفی کرده است.

صنعت بازی از نظر تعداد آثاری که تاکنون منتشر شده و همچنین نحوه انتشار بازی‌ها در دوران مدرن، از جهات مختلفی جالب توجه است. درحالی که هرساله بازی‌های زیادی برای پلتفرم‌های مختلف منتشر می‌شوند، به نظر می‌رسد که این روزها تعداد بی‌شماری بازی در اختیار گیمرها قرار می‌گیرند که شاید هرگز قادر به تجربه همه‌ی آن‌ها نباشند. امروزه هرکسی می‌تواند ازطریق بسترهای آنلاین مانند استیم آثار خود را عرضه کرده و در معرض عموم قرار دهد. بنابراین انتظار نداریم که همه این بازی‌ها به آثار باکیفیت و خوبی تبدیل شوند. درواقع بسیاری از آن‌ها از نگاه فنی خیلی هم بد هستند.

در سال ۲۰۲۲ بازی‌های خوب زیادی در اختیار گیمرها قرار گرفتند که از مقیاس بزرگ تا کوچک را در برمی‌گیرند. God of War Ragnarok یا Elden Ring درکنار آثار دیگری مانند Sifu و Stray از جمله برجسته‌ترین بازی‌هایی بودند که امسال منتشر شدند. اما همه بازی‌های امسال به اندازه این آثار جذاب نبودند؛ بلکه برخی موارد در فهرست بدترین‌ها هم جا می‌گیرند. برخی از این بازی‌ها به‌دلیل مشکلات فنی در این جا گنجانده شدند که مشکلات شماری هم به مرور زمان رفع شده است؛ اما این مسئله از خراب شدن عرضه این بازی‌ها جلوگیری نمی‌کند.

باس فایت بازی Babylon's Fall

البته که جا دارد به این نکته اشاره کنیم که ساخت بازی‌های ویدیویی کار بسیار دشواری است و هرکسی نمی‌تواند عملکرد توسعه‌دهندگان آن را قضاوت کند. اما بررسی ضعیف‌ترین آثار منتشر شده نیز می‌تواند از جهاتی برای مخاطبان جذابیت داشته باشد. حتی بازیسازانی مانند تیم God of War Ragnarok هم چند ماه قبل از عرضه بازی نگران کیفیت نهایی آن بودند. این مسئله نشان می‌دهد که همه چیز چقدر سریع می‌تواند تغییر کند و حتی بااستعدادترین افراد را نیز به چالش بکشد.

  1. POSTAL 4: No Regerts برای پی سی با امتیاز ۳۰
  2. CrossfireX برای ایکس باکس سری ایکس با امتیاز ۳۸
  3. Babylon’s Fall برای PS5 با امتیاز ۴۱
  4. XEL برای نینتندو سوییچ با امتیاز ۴۳
  5. LEGO Brawls برای PS5 با امتیاز ۴۶
  6. Zorro: The Chronicles برای PS5 با امتیاز ۴۹
  7. The Last Oricru برای ایکس باکس سری ایکس با امتیاز ۵۰
  8. The Waylanders برای پی سی با امتیاز ۵۱
  9. Kamiwaza: Way of the Thief برای PS4 با امتیاز ۵۲
  10. Blade Runner: Enhanced Edition برای نینتندو سوییچ با امتیاز ۵۲

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعداد نقطه ها داخل مربع را بنویسید