فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ شرکت مایکروسافت مصاحبه جالبی با Kinda Funny Xcast داشته است که در آن درباره شکست Redfall، سوم بودن در بازار کنسولی در رقابت با سونی و نینتندو و اینکه چگونه استارفیلد حتی اگر ۱۱ از ۱۰ بگیرد سبب نخواهد شد مردم کنسول پلی استیشن ۵ خود را بفروشند، صحبت کرده است.
او درمورد شوکیس مایکروسافت در ژوئن خوشبین است. ابتدا او تایید کرد که شرکت نتوانسته برنامه دوازده ماهه خود را که نزدیک یک سال پیش آن را تبلیغ کرد، ارائه دهد: «نه، ما آن را ارائه ندادیم. هیچ تعارفی وجود ندارد. ما آن را تحویل ندادیم».
با اینکه آثاری مثل Avowed، فیبل، State of Decay 3، پرفکت دارک، Contraband و Everwild چند سال پیش معرفی شدند، اما هیچ خبر جدیدی دربارهی آنها وجود ندارد. درجواب اسپنسر گفت: «من قصد ندارم درباره شوکیس مبالغه کنم، چون اگر در طرف مقابل بودم که در حال دیدن این مصاحبه است، اینگونه واکنش نشان میدادم: «هی، بعد از ردفال تا وقتی دستانم را روی کنترلر قرار ندهم، چیزی به من اثبات نمیشود». (منظور ارائه بازی است، نه صحبت و نمایش اغراقآمیز درباره آنها)».
او سپس افزود: «اما شوکیس برای من بدین شکل نیست، پس من بسیار مشتاق آن هستم. ما مواردی معرفی خواهیم کرد که مردم آنها را ندیدهاند؛ برخی از بازیهای جدید. همچنین بهروزرسانیهایی برای برخی آثار خواهیم داشت که در فهرست شما حضور دارند».
رئیس ایکس باکس همچنین درباره آینده هیجانزده است و اینکه چگونه ایکس باکس، هر فصل یک بازی باکیفیت عرضه خواهد کرد: «پس از برخی کاهشها در سرعت تولید بازیها بهخاطر همهگیری کوید، بالاخره بازیها در حال بهخط شدن هستند». با اینکه ممکن است بسیاری این سخن را شنیده باشند، او بیان میکند که «از صحبت دربارهاش خسته هستم؛ اما اکنون میبینم بازیهایی داریم که هر فصل عرضه خواهند شد که فکر میکنم باعث شگفتی و خشنودی مشتریان ما خواهد شد».
او ادامه داد: «ما هنوز باید در زمینه خلاقیت و مسائل فنی، مواردی را ارائه دهیم. همه آثاری که ما عرضه میکنیم، برای تمامی افراد نیستند و از آن مطلع هستیم. من تلاش نمیکنم یک بازی بسازم که بر همه آثار فرمانروایی کند. ما برداشتهای خلاقانه متفاوتی خواهیم داشت و وقتی به بازیهایی که استودیوهای گیمینگ مایکروسافت میسازد فکر کنیم، میبینیم یک نمونه کار بسیار متنوع داریم. آن را دوست دارم».
سپس اسپنسر اظهار کرد: «من درباره کاری که با ایکس باکس قصد انجام آن را داریم، فکر میکنم که قرار نیست از دیگر پلتفرمها تقلید کند. [بلکه] این است که برند خود را بسازیم و تنوع موارد ساخته خود را بشناسیم [که] امیدوارانه به یک نقطه قوت تبدیل خواهد شد. اما باید آن را باکیفیت و در زمان مناسب انجام دهیم. باید به مردم چیزی را که میبینند، ارائه دهیم. باید گیمپلی نشان دهیم و فکر میکنم بهگونهای فرای آن هستم. باید بازیهای عالی در دستان بازیکنان خود بگذاریم. هیچ مورد دیگری وجود ندارد».
میتوان گفت مایکروسافت متعهد است تا گیمپلی بازیها را در معرض نمایش بگذارد که نکته مثبتی است. یکی از این بازیها Starfield، اثر نقشآفرینی علمی-تخیلی بتسدا است. پس از شوکیس مایکروسافت در ۲۰:۳۰ به وقت ایران در روز یکشنبه ۲۱ خرداد (۱۱ ژوئن)، دایرکت استارفیلد پخش خواهد شد و جزئیات بیشتر، مصاحبه با سازندگان و نمایش از بازی را خواهد داشت.