نسخه اول Hellblade بهخاطر موارد زیادی، از بهتصویرکشیدن مسائل مربوطبه سلامت روان و روایت گیرا گرفته تا دستاوردهای فنی فوقالعاده مورد تحسین قرار گرفت، اما مبارزات بازی مورد انتقاد قرار گرفت. ظاهرا استودیوی Ninja Theory بهدنبال بهبود قابلتوجه این بخش در Senua’s Saga: Hellblade 2 است؛ هرچند که سبک کلی مبارزات تا حد زیادی به همان شکل قبلی باقی خواهد ماند.
وبسایت Xbox Wire در مقاله جدیدی به برخی از این بهبودهای بازی Hellblade 2 اشاره کرد. برجستهترین مورد این است که مبارزات در هلبلید ۲ بهطور کامل با استفاده از تکنیک موشن کپچر ساخته شدهاند. بنابراین تمام حرکات سنوئا و دشمنانی که در طول مبارزه با آنها روبهرو میشوید، کاملا براساس اجراهای ضبطشده بازیگران واقعی ساخته شده است و صرفا انیمیشنسازی نشدهاند.
دام متیوز، رئیس استودیو نینجا تئوری، در این رابطه گفت: «اگر تمام این حرکات، از دویدن و بالارفتن گرفته تا مبارزه، از ضبط حرکات بهدست آمده باشند، ریشه در واقعیت خواهند داشت. این باعث میشود که حرکات احساس یکپارچه و واقعی داشته باشند. هدف اصلی این بود که مبارزات در طول این ماجراجویی ملموس باشند.»
علاوهبراین استودیو نینجا تئوری تصمیم دیگری هم گرفته است: تمرکز بر نبردهای تنبهتن. بنوا ماکن، کارگردان بخش مبارزات، در مصاحبهای با رسانه گیمزرادار گفت: «دلیل انتخاب نبردهای تنبهتن این است که میخواهیم سنوئا در هر رویارویی احساس درماندگی و استیصال داشته باشد.»
جالب اینکه بنوا ماکن اعلام کرد که قسمت Battle of the Bastards سریال Game of Thrones از همان ابتدا الهامبخش مبارزات بازی Hellblade 2 بوده است: «[جان اسنو در آن قسمت] در قلب نبرد قرار دارد و فقط به هر چیزی که به سمتش روانه میشود، واکنش نشان میدهد. وقتی که توسعه بازی را شروع کردیم، رؤیای ما این بود که چنین تجربهای را با کنترل کامل بازیکن در بازی بازسازی کنیم.»
بازی Senua’s Saga: Hellblade 2 روی کنسولهای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس تنها با نرخ ۳۰ فریمبرثانیه اجرا خواهد شد. نینجا تئوری با این کار هدف دستیابی به حسوحال سینماییتر را دنبال میکند. این اثر در تاریخ ۱ خرداد (۲۱ مه) برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و کامپیوتر منتشر خواهد شد.