شرکت الکترونیک آرتز در حال آماده شدن برای ایجاد تغییرات عمده در بازی Apex Legends است و از این طریق قصد دارد با کاهش تعداد بازیکنان و عدم دستیابی به اهداف مالی مقابله کند. اندرو ویلسون مدیرعامل الکترونیک آرتز، روز سهشنبه در گزارش درآمد سهماهه دوم شرکت اظهار داشت:
«ما هماکنون در شرایطی قرار داریم که باید مسیر فعلی کسبوکار خود را مدیریت کنیم. معتقدیم که به خاطر قدرت برند، وسعت جامعه جهانی و جایگاهی که در بازار آثار سرویسمحور رایگان داریم، میتوانیم Apex Legends را در طول زمان به رشد دوباره در زمینه کسبوکار برسانیم.»
اندرو ویلسون میگوید فصل ۲۲ بازی Apex Legends که در اوایل اوت ۲۰۲۴ (مهر ۱۴۰۳) عرضه شد، نتوانسته است انتظارات شرکت را برآورده کند. او در این رابطه اظهار داشت: «به دلیل تغییرات اعمال شده در ساختار بتل پس، شاهد افزایش مورد انتظار در درآمدزایی نبودیم.
دو واقعیت در بازار شوترهای اولشخص رایگان مشخص شده است؛ اول از همه در فضای رقابتی برند که داشتن یک جامعه قوی از بازیکنان و مکانیکهای باکیفیت، بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارند، Apex Legends خود را به عنوان یک مجموعه جذاب به ما و این صنعت ثابت کرده است.
دوم، برای ایجاد رشد قابلتوجه و تعامل مجدد به تغییرات سیستماتیک بزرگ نیاز است. ما همچنان بر حفظ و گسترش محتوا برای جامعه جهانی خود تمرکز خواهیم کرد و به سمت تغییرات مهمتر و نوآورانهتر در آینده پیش خواهیم رفت.» حضار در بخش پرسش و پاسخ از اندرو ویلسون پرسیدند که آیا بهتر است بازی را به صورت فعلی پیش ببرند یا به کلی بازسازی کرده و پروژهای شبیه Apex Legends 2.0 را عرضه کنند؟ او در پاسخ به این پرسش گفت:
«سوال بسیار خوبی است و احتمالا فراتر از محدوده این گفتوگو است. باور دارم که معمولا در زمینه بازیهای سرویسمحور بزرگ، نسخه دوم تقریبا هرگز به اندازه نسخه اول موفق نبوده است؛ بنابراین در حال حاضر میخواهیم مطمئن شویم که به حمایت از جامعه جهانی بازیکنانی که داریم ادامه خواهیم داد و محتوای خلاقانه جدیدی را به صورت فصلی به آنها ارائه خواهیم کرد.
همچنین اعمال تغییرات باید به گونهای باشد که بازیکنان مجبور نشوند از پیشرفتها یا سرمایهگذاریهایی که در اکوسیستم فعلی کردهاند دست بکشند. اگر بازیکنان مجبور شوند میان سرمایهگذاریهایی که تا به امروز انجام دادهاند و نوآوریهای آینده، یکی را انتخاب کنند، مطمئنا بخش بزرگی از جامعه خود را از دست خواهیم داد؛ بنابراین هدف ما ادامه نوآوری در تجربه کنونی خواهد بود و شما خواهید دید که فصلهای بازی به تدریج بزرگتر خواهند شد.
در نهایت باید فرصتهای بیشتری برای تعامل در شیوههای مختلف بازی فراتر از آنچه که مکانیکهای فعلی ارائه میدهند، ایجاد کنیم. باور داریم که میتوانیم این دو کار را همزمان با هم پیش ببریم و معتقدیم که برای انجام آن به نسخه جدیدی از بازی نیاز نخواهیم داشت.