از زمان پخش نخستین تریلر Grand Theft Auto 6 واضح بود که عناصر بصری نقش پررنگی در بازی خواهند داشت؛ چراکه تجزیه و تحلیلها نشان از توجه زیاد بر سایهها و بازتابهای پرتویابیشده داشت. اکنون پس از گذشت چندین ماه، آگهی شغلی جدیدی تأیید میکند که بازی جیتیای ۶ تمرکز ویژهای روی فناوری ری-تریسینگ دارد. بنابراین GTA 6 احتمالا به اولین بازی AAA شرکت Rockstar تبدیل میشود که با تکیه بر رهگیری پرتو ساخته خواهد شد.
آگهی شغلی اخیر راکاستار گیمز نشان میدهد که این شرکت بهدنبال جذب یک «برنامهنویس گرافیک باسابقه» است. این شغل نیازمند فردی باتجربه در استفاده از رابطهای برنامهنویسی رهگیری پرتو بیدرنگ است. راکاستار بههیچوجه با استفاده از ری-تریسینگ در بازیها غریبه نیست و در بهروزرسانی نسل ۹ جیتیای ۵ از این فناوری بهره گرفته بود، اما انتظار میرود که بازی Grand Theft Auto 6 محدودیتها را کنار بزند و پا را فراتر از مرزهای امکان بگذارد.
این باعث میشود که بازی GTA 6 بهراحتی در اکثر سختافزارها اجرا نشود. شماری از بازیهای اخیر نظیر Marvel’s Spider-Man 2 از ری-تریسینگ استفاده میکردند و اگر راکاستار رویکردی مشابه را در پیش بگیرد، کنسولها و کامپیوترها در اجرای جیتیای ۶ به چالش کشیده میشوند. البته در این حالت پلی استیشن ۵ پرو به کنسول جذابی برای تجربه این بازی مورد انتظار تبدیل میشود و مایکروسافت نیز میتواند با ورود به نسل ۱۰ ورق را به نفع خود برگرداند.
کارمندان راکاستار گیمز اخیرا برای کار حضوری به دفتر فراخوانده شدند تا توسعه جیتیای ۶ با سرعت بیشتری دنبال شود. مدتی قبل استراوس زلنیک، مدیرعامل شرکت تیک-تو اینتراکتیو اعلام کرد که آنها میخواهند Grand Theft Auto 6 بینقص باشد و در صورت رضایت تیم توسعه از کیفیت نهایی محصول دست به انتشار بازی خواهند زد. بازی GTA 6 در سال ۲۰۲۵ به پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس راه خواهد یافت.