اداره تنظیم رقابت ژاپن معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تایید کرد

اداره تنظیم رقابت ژاپن اعلام کرده مشکلی با معامله ادغام اکتیویژن بلیزارد با مایکروسافت ندارد و مانع تکمیل این معامله نخواهد شد.

کمیسیون تجارت منصفانه ژاپن (JFTC) بیانیه‌ای درباره معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت منتشر کرده است. در این بیانیه گفته شده این اداره تنظیم رقابت معامله را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که بعید است تکمیل آن باعث کاهش چشم‌گیر رقابت در هر زمینه خاصی از تجارت شود. درادامه آمده این اداره به طرفین اعلام کرده که JFTC دستور توقف و منع صادر نخواهد کرد که باعث خواهد شد بررسی‌اش تکمیل شود.

کمیسیون تجارت منصفانه ژاپن درباره دلایل تایید معامله بیان کرده این ادغام قوانین ضدرقابت خود را نقض نکرده و «معامله در چارچوب معیارهای امن ترکیب تجارت‌های موازی قرار می‌گیرد». درنهایت JFTC ابراز کرده که معامله فوق باعث محدودیت عرضه روی دیگر پلتفرم‌ها نخواهد شد: «رقیبان تجاری وجود دارند و بازی‌ها در فرمت دیجیتالی عرضه می‌شوند؛ پس بعید است کمبود ظرفیت عرضه وجود داشته باشد. بنابراین این ادغام باعث کاهش قابل‌ملاحظه رقابت در هیچ زمینه خاصی از تجارت نخواهد شد».

توافق مایکروساف ت و اکتیویژن بلیزارد

این بیانیه قطعا باعث خشنودی شرکت مایکروسافت خواهد شد؛ زیرا این شرکت همچنان به‌دنبال اثبات این قضیه است که تکمیل معامله نام‌برده ضدرقابت نخواهد بود. شرکت سونی اما ادعا می‌کند خلاف این موضوع صادق است. همچنین اداره تنظیم رقابت و بازار بریتانیا (CMA) هم اعلام کرده بود باور دارد این معامله باعث کاهش چشم‌گیر رقابت در فضای بازار کنسولی نخواهد شد تا خبر خوش دیگری به گوش ردموندی‌ها برسد.

این اداره روز جمعه پس از دریافت مدارک جدید که برخی‌از نگرانی‌های خود درباره معامله ۶۹ میلیارد دلاری را رفع کرد، نتایج اولیه تحقیقات خود را به‌روزرسانی کرد. مهم‌ترین نگرانی CMA انحصاری شدن مجموعه Call of Duty برای ایکس باکس بود. درحالی‌که ابتدا این اداره باور داشت انحصاری شدن کالاف دیوتی روی ایکس باکس از نظر تجاری به‌نفع مایکروسافت خواهد بود، اما در اسناد جدید آمده «این استراتژی در هر سناریوی محتمل به‌شدت زیان‌ده است».

بازیکنان سوار ماشین در Call of Duty: Warzone 2

مایکروسافت برای دریافت چراغ سبز ادارات تنظیم رقابت به آن‌ها اعلام کرده حاضر است به‌مدت ۱۰ سال هر Call of Duty جدید را در روز یکسان با ایکس باکس با محتوای کامل و برابر روی پلی استیشن عرضه کند. هرچند در ادامه به CMA گفته بنایی برای تمدید این پیشنهاد ندارد و ادعا کرده ۱۰ سال زمان کافی برای سونی به‌عنوان یک ناشر و پلتفرم کنسولی برجسته است تا رقیبی برای سری نام‌برده بسازد.

همچنین برای رفع نگرانی ادارات تنظیم رقابت درباره بازار کلاد گیمینگ، مایکروسافت به‌تازگی از قراردادهای متعددی رونمایی کرده تا درصورت تکمیل معامله، سری Call of Duty را به پلتفرم‌های بازی ابری تردپارتی بیاورد. قابل ذکر است نتایج نهایی تحقیقات CMA از معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت تا روز ۶ اردیبهشت (۲۶ آوریل) اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

61 + = 71