اخیرا جان جوهاناس، طراح ارشد بازی استودیو تانگو گیمورکز و کارگردان بازی Hi-Fi Rush، ادعاهایی را رد کرد که میگفتند این بازی تنها برای قرار گرفتن روی سرویس ایکس باکس گیم پس شرکت مایکروسافت توسعه یافته است. وی اعلام کرد که ایدهی ساخت Hi-Fi Rush را در سال ۲۰۱۷ به شرکت بتسدا ارائه کرده است و در آن زمان این شرکت تحت مالکیت مایکروسافت نبود.
در خلاصهای از مصاحبهی اخیر جوهاناس آمده است: «Hi-Fi Rush بازی رویایی جان جوهاناس بود. او این ایده را در سال ۲۰۱۷ و پس از اتمام توسعهی بازی The Evil Within 2 مطرح کرد. این بازی حتی قبل از سرویس گیم پس و خرید بتسدا توسط مایکروسافت در دست ساخت بود و درنهایت به خوبی توسعه یافت».
جوهاناس در مصاحبهی خود در مورد استرسهایی که قبل از مطرح کردن ایدهی ساخت بازی خلاقانه و فانتزی Hi-Fi Rush با شرکت مادر تانگو گیمورکز یعنی بتسدا تحمل کرده است، توضیح داد: «این یکی از آن بازیهای رویایی است که من خیلی دوست داشتم بسازم. من کار روی The Evil Within 2 را تمام کرده بودم و ما [در تانگو گیمورکز] بهتازگی دو بازی ترسناک پشت سر هم ساخته بودیم.
ما میدانستیم که Ghostwire Tokyo روی خط تولید است و بازی بعدی ما برای توسعه خواهد بود. بنابراین با خود گفتم که چگونه باید ایدهی ساخت این بازی جدید را مطرح کنم؟ به نظر من [Hi-Fi Rush] غیربتسداییترین بازی بود که من میتوانستم تصور کنم و توسعهی آن یک مسیر دور از انتظار بود. بااینحال من ایدهی ساخت آن را ارائه کردم».
جوهاناس در ادامه با رد این تصور که بازی Hi-Fi Rush فقط بهدلیل انتشار روی سرویس گیم پس ساخته شد، اعلام کرد که ساخت این بازی از ۶ سال پیش شروع شده است: «ساخت این بازی از ۲۰۱۷ آغاز شد. میدانم که برخی میگویند این بازی را به خاطر گیم پس ساختهام، اما توسعهی آن قبل از خرید بتسدا توسط مایکروسافت شروع شده بود».
باتوجهبه این گفتهی کارگردان Hi-Fi Rush، احتمالا این بازی تا سال ۲۰۲۱ و نهایی شدن خرید بتسدا توسط مایکروسافت، برای پلی استیشن ۵ هم در حال توسعه بود و پس از آن به انحصار ایکس باکس در آمده است. درنهایت بازیکنانی که به دنیایی رنگارنگ و پر از هرجومرج علاقه دارند، میتوانند Hi-Fi Rush را ازطریق سرویس گیم پس یا با خرید آن روی پلتفرمهای پی سی و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس تجربه کنند.